BALIKESİR AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI HASTANESİ
YATAN HASTA İÇİN HASTANE KURALLARIMIZ
- Hastane giriş kapılarının önünde ve kapalı alanda sigara içmek yasaktır.
- Hastane koridorlarında gürültü yapılmamalıdır.
- Size yapılacak işlemlerde hastane çalışanlarının bilgilendirmelerine göre hareket edilmelidir.
- Poliklinik ve çeşitli koridorlarında bulunan duyuru panolarındaki ilanları okumanız ve ilanlarda belirtilmiş kurallara uymanız gerekmektedir.
GÜVENLİK
- Hastanemiz kapalı devre kamera sistemiyle 24 saat izlenmektedir.
- Özel eşyalarınız kendi sorumluluğunuzdadır. Açıkta değerli eşya, çanta, para, vb bırakmayınız. Zorunlu hallerde Güvenlik biriminde bulunan kasayı kullanabilirsiniz.
- Tanımadığınız kişilerin yiyecek-içecek ikramlarını kabul etmeyiniz.
- Tanımadığınız kişilerden gelen telefonlara itibar etmeyiniz. Telefonla dışarı çağrıldığınızda odayı terk etmeyiniz.
- Şüpheli kişi veya durumları 1153 numaralı dahili telefonlara derhal bildiriniz.
- Personelimiz kimlik kartı takmak zorundadır. Kendini hastane personeli olarak tanıtan kişilere, kimliği yoksa itibar etmeyiniz.
- Hastanemizde yapılan işlemleriniz için vezne dışında hiçbir yere ve kişiye ücret ödemeyiniz. Tüm ödemelerinizi makbuz karşılığı yapınız.
- Odanızda elektrikli ısıtıcı kullanmayınız
YATAN HASTA, HASTA YAKINLARI VE ZİYARETÇİLER İÇİN KURALLAR;
- Yakınlarınız sizi aramak istediğinde önce 0266 2459004 numaralı telefonu çevirip daha sonra odanızdaki telefonun üzerinde bulunan 4 haneli numarayı çevirerek size ulaşabilirler. Saat 22.00 dan sonra hastane telefonu aranmamalıdır. (Diğer hastaları rahatsız etmemek için)
- Servisinizdeki hemşireye ulaşmak istediğinizde, refakatçınız varsa refakatçı aracılığıyla, refakatçınız yoksa başucunuzda bulunan düğmeye basarak ulaşabilirsiniz.
- Tuvalet veya banyodayken acil bir durum yaşanması durumunda (düşme, baş dönmesi vb.) acil çağrı cihazını aşağıya doğru çekmelisiniz.
- Hasta odasındaki eşyalara zarar verilemez.
- Yatışınız sırasında kolunuza bileklik takılmaktadır. Bu bilekliğin üzerinde kimlik bilgileriniz bulunmaktadır. Hastanede yapılan tedavi ve uygulamaların doğru kişiye uygulanması için kullanılır. Bilekliği yatışınız süresince çıkarmamalısınız. Bilekliğin yıpranması durumunda hemşirenize bilgi vererek değiştirilmesini sağlamalısınız.
- Diğer hastaların odalarına girilmemelidir. Otopark gerektiği gibi kullanılmalıdır. Araçlarınızı sağlık kurumunun otoparkında hastalara ayrılmış yerlere uygun ve başka araçların çıkmasını engellemeyecek şekilde park etmelisiniz.
- Cep telefonlarınızı hastane içerisinde sessiz konumunda tutunuz..
- Tedavi sürecinde hasta tarafından yapılan tüm hataların sorumluluğu hastaların kendisine aittir.
- Enfeksiyon kapma riskine karşı ziyaretçilerin hastaya ait eşyaları kullanmaması, hasta yataklarına oturmaması gerekmektedir.
- Hastalarımızın tedavi ve muayene işlemleri sırasında ziyaretçilerin odadan çıkarak hasta mahremiyetine özen göstermesi beklenmektedir.
- Ziyaret öncesi ve sonrası mutlaka ellerinizi yıkayınız veya odalarda bulunan el temizliği solüsyonlarını kullanabilirsiniz.
- Hastalarımızın ziyareti tıbbi nedenlerle hekimi tarafından yasaklandıysa ziyaret konusunda ısrar edilmemesi rica edilmektedir.
- Ziyaret sırasında hasta oda kapısında asılı uyarı gördüğünüzde hemşiresi ile görüşmeden hasta odasına girmeyiniz.
- Hastalarımızı enfeksiyondan korumak amacıyla hasta odalarına canlı çiçek kabul edilmemektedir.
- İlgili sağlık personeli dışında müdahalede bulunanlara izin vermeyiniz. Doktorunuz ve hemşireniz dışında tanımadığınız biri, size herhangi bir müdahalede bulunmaya, sizden hastalığınız ve tedavinizle ilgili olarak bilgi almaya veya sizi muayene etmeye kalkışıyor ya da tedaviniz konusunda sizi yönlendirmeye çalışıyorsa, bunu derhal hemşire ve doktorunuza veya güvenlik görevlisine bildiriniz.
- Hekim ve sağlık çalışanlarını baskı altına almaya ve haksız işlem yaptırmaya zorlamamalısınız
- Ziyaret girişleri ana giriş yapılmaktadır. Kliniklerde ziyaret saatleri 18.00-19.00 saatleri arasındadır. . Hastanelerde tedavi sürecini olumsuz etkilememek adına hasta ziyaret saatlerine dikkat edilmelidir
- Ziyaretler tek kişi olmalıdır. Çocuk ziyaretçi kabul edilmemektedir.
- Ziyaretçi sayısının az olması sizin sağlığınız açısından önemlidir.
- Ziyaretlerde yiyecek, içecek getirilmemesi rica olunur.
- Ziyaretin kısa tutulması hastanızın sağlığı açısından önemlidir.
YEMEK SAATLERİ;
- Sabah: 06.00-07.00
- Öğle: 11.30-12.30
- Akşam: 17.30-18.30 saatleri arasındadır.
- Beslenmeniz doktorlarınızın önerileri doğrultusunda diyetisyenler tarafından planlanmaktadır. Hastanede size verilenler dışındaki gıdaları doktorunuza ve diyet uzmanınıza danışmadan lütfen tüketmeyiniz.
- Tetkik, ameliyat vb. nedenlerle aç kalmanız gerekiyorsa, yemek almayın.
DİNİ HİZMETLER;
İbadethane hastanemizin bodrum katındadır.
ÇAMAŞIRHANE HİZMETLERİ;
- Yatışlarınızda yatak takımlarınız uygun şekilde ve sürelerde değiştirilerek çamaşırhanemizde yıkanacaktır.
REFAKAT HİZMETLERİ;
- Kliniklerdeki yatışınız süresince size destek olabilecek bir kişiyi refakatçi olarak bulundurabilirsiniz.
- Çocuk hastaların yanında bayan refakatçi bulunması gerekmektedir. Özel durumunuz varsa yatış öncesi hekiminize ve sorumlu hemşireye bilgi veriniz. Gerekli düzenleme ve açıklama yapılacaktır.
YATIŞ SÜRESİNCE BULUNDURMANIZ GEREKEN EŞYALAR
- Pijama, gecelik, iç çamaşırı, çorap, terlik, Diş fırçası, diş macunu, sabun, şampuan, Havlu kağıt, tuvalet kağıdı vb. kişisel eşyalar.
- Hastanemizin afet planı uyarınca, afet anı için çalışanların tanımlanmış görevleri bulunmaktadır.
- Afet durumunu ilk fark eden kişiyseniz en yakınınızdaki sağlık personeline veya 1153 numaralı telefonla Hastane Güvenlik Birimine haber veriniz. Bireysel müdahalelerde bulunmayınız
- Yangın, deprem gibi olağan dışı durumlarda asansörleri kullanmayınız.
- Afet durumlarında hastane ana giriş bahçesindeki toplanma alanına toplanınız.
Bu Kurallar Hastalarımıza Daha İyi Hizmet Verebilmek İçindir. Gerekli Hassasiyeti Gösterdiğiniz İçin Tüm Hasta, Refakatçi ve Ziyaretçilere Teşekkür Eder Geçmiş Olsun Dileklerimizle Sağlıklı Günler Dileriz...